SEKCJA TURYSTYCZNA NA KICZERZE

W dniu 22 lutego br. z grupą liczącą 16 osób z Sekcji Turystycznej Ludowego Klubu Sportowego "BESKID" Kocierz byliśmy na szlakach Beskidu Małego. Wędrówkę rozpoczęliśmy od miejscowości Międzybrodzie Żywieckie kierując się drogą asfaltową w stronę Kosarzyska, a następnie Góry Żar. Otaczał nas widok Pasma Łamanej Skały i Pasma Jaworzyny.

Początkowo towarzyszył nam lekko padający deszcz, który w miarę wędrowania pod górę zamienił się w śnieg. Po osiągnięciu wysokości Góry Żar - 758 m. n.p.m. wyjście przybrało typowo zimowy charakter, wędrówka po zamarzniętym śniegu, temperatura otoczenia -5°C i lekki północny wiatr potęgujący odczucie zimna. Drzewa i krzaki były oszronione, co podnosiło wystrój otoczenia. Dotarliśmy do szczytu Góry Kiczera - 827 m. n.p.m., gdzie w pięknej zimowej scenerii rozpaliliśmy ognisko. Zejście do punktu wyjścia kontynuowaliśmy przez Górę Żar i szlakiem wzdłuż kolejki linowo - terenowej do Międzybrodzia Żywieckiego. Na Górze Żar wyszło piękne słońce, zrobiła się ładna pogoda, która towarzyszyła nam do końca wyjścia.

Łącznie pokonaliśmy ok. 11 km zimowego szlaku. Wyjście pokazało dużą dynamikę zmiany aury pogodowej w niewysokich górach jakimi są Beskidy.